Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek

 

Preambulum

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazza a webshop szolgáltatást nyújtó HONU Egészségfejlesztő Kft. (székhely: 8936 Zalaszentmihály, Deák Ferenc utca 94., cg.: 20-09-077091, adószám: 27981762-1-20, a továbbiakban: Szolgáltató) és a szolgáltatást igénybe vevő, természetes, vagy jogi személy (továbbiakban: Megrendelő) közötti szerződés általános feltételeit, Szolgáltató és a Megrendelő jogait és kötelezettségeit.

 

A szerződés tárgya - A HONU Egészségfejlesztő Kft. által nyújtott szolgáltatások

A HONU Egészségfejlesztő Kft. webáruházában kínált reform élelmiszerek és vitaminok és egyéb árucikkek interneten történő megrendelése ,és a Megrendelő igénye alapján házhoz szállítása.   

Megrendelői regisztráció:

  1. A Megrendelők az alábbi módon regisztrálhatnak a HONU Egészségfejlesztő Kft. internetes honlapján:
    1. A Regisztráció gombra kattintva megadhatja az alábbi személyes adatait:
      1. név
      2. email
      3. jelszó
      4. szállítási cím
  2. Tájékoztatjuk, hogy a regisztráció során a Megrendelő köteles személyes adatait a valóságnak megfelelően megadni, és a megadott adataikban történő változásról a Szolgálatót haladéktalanul, de legkésőbb 15 napon belül értesíteni. A Szolgáltató nem felel a felhasználói regisztráció során történt adatok téves, hibás megadásából eredő kárért, ugyanis a Megrendelőnek bármikor lehetősége van a honlapon megadott személyes adatait módosítani, javítani. A Szolgáltató jogosult törölni a nyilvánvalóan hibás vagy hamis adatokat, kétség esetén pedig a Megrendelő valódiságát ellenőrizheti, emellett fenntartja jogát arra, hogy amennyiben a Megrendelő valótlan, vagy hiányos adatokat ad meg, vagy a regisztráció során személyes adatokkal él vissza, akkor a Regisztrációt visszautasítsa.
  3. A Regisztráció során megadott személyes adatok nem nyilvánosak, harmadik személy nem férhet hozzájuk.
  4. Amennyiben Megrendelő a regisztráció során megadott email címét elveszti, elfelejti, kérelmére a Szolgáltató reprodukálja, módosítja jelszavát.
  5. A HONU Egészségfejlesztő Kft. internetes honlapján történő regisztráció során megadott email címhez és jelszóhoz történő minden tevékenységgel kapcsolatban a Megrendelőt teljes körű felelősség terheli, valamint vállalja, hogy amennyiben adatainak bármilyen illetéktelen felhasználását, biztonságának sérülését érzékeli, haladéktalanul jelzi a Szolgáltató felé. Szolgáltató a jelszó tárolásából, valamint az email cím és a jelszó harmadik személyek részére történő átadásából eredő károkért nem felel.
  6. Megrendelő jogosult a HONU Egészségfejlesztő Kft. honlapjához tartozó felhasználói fiókját törölni. Amennyiben Megrendelő a törlési szándékát jelzi az info@honu.hu email címen, a Szolgáltató köteles gondoskodni a regisztráció törléséről.

Az ÁSZF elfogadása

  1. Megrendelő jelen ÁSZF-et a webshopból történő rendelése során fogadja el. Megrendelő egyúttal az ÁSZF-et magára nézve kötelezőnek ismeri el.
  2. Megrendelő továbbá hozzájárul, hogy a HONU Egészségfejlesztő Kft. honlapján történő regisztrálás során megadott és kezelt személyes adatait Szolgáltató az ÁSZF-nek megfelelő célból, módon és mértékben kezelje.
  3. Megrendelő tudomásul veszi, hogy a webshopból csak az ÁSZF elfogadásával jogosult termékeket rendelni.

Adatkezelés

  1. A www.honu.hu internetes honlapon kezelt személyes adatokra vonatkozó tájékoztatót a Honlapon elérhető Adatkezelési Tájékoztató tartalmazza.

 

Termékrendelés a HONU Egészségfejlesztő Kft. internetes honlapján keresztül

  1. A HONU Egészségfejlesztő Kft. termékeit elektronikus úton, a www.honu.hu internetes honlapon keresztül lehet megrendelni oly módon, hogy Megrendelő a termék nevére vagy fotójára kattintva bővebben megtekintheti a termék ismertetőjét. Megrendelő a terméket a Kosárba tesz gombra kattintva tudja egy virtuális kosárba helyezni, azonban ekkor még nem jön létre fizetési kötelezettség. Lehetőség van arra, hogy Megrendelő a darabszámot növelje, illetve már termékeket is a kosárba helyezzen. A kosár minden esetben automatikusan kiszámítja a megrendelés végösszegét.
  2. A termék(ek) kosárba tételét követően a Tovább a szállítási címhez gombra kattintva Megrendelőnek lehetősége nyílik, hogy kiválassza, hogy regisztrációval vagy regisztráció nélkül szeretné a rendelést folytatni. Regisztráció nélküli vásárlás esetén a weboldal az alábbi személyes adatokat kéri:
      1. név
      2. email
      3. címzett neve
      4. szállítási cím
      5. telefonszám
      6. számlázási cím, amennyiben eltér a szállítási címtől.

Amennyiben regisztrációval szeretne vásárolni, úgy be kell jelentkeznie az email címének és a jelszavának a megadásával.

  1. A Megrendelt termékek szállítása házhoz szállítással (GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft., székhely: 2351 Alsónémedi, GLS Európa u. 2; cégjegyzékszám: 13-09-111755, adószám: 12369410-2-44 vagy a FOXPOST Zrt, székhely: 3300 Eger, Pacsirta utca 35/a, cégjegyzékszám: 10–10-020309, Adószám: 25034644-2-10), történik. A Megrendelő a megrendelt termékeket utánvétes rendelés esetén készpénzben tudja kifizetni a futárnak. Lehetősége van SaltPay-es (Borgun) fizetéssel és előre utalással kiegyenlíteni a számla végösszegét, amelyet a HONU Egészségfejlesztő Kft számlaszámára (OTP Bank 11749008-24914299) tud megmegtenni a rendelés visszaigazolását követően. Előre utalás, SaltPay (Borgun), és utánvétes fizetés (helyszínen készpénzben) fizetés esetén a vásárlónak lehetősége van személyes átvételre adott időintervallumban (Hétfő-Kedd 9.00-16.00, Csütörtök 9.00-16.00, Péntek 9.00-16.00) az EVO Ipari Parkban Zalaegerszegen (8900, Zalaegerszeg, Hock János u. 51.). FOXPOST Csomagautomata szállítás esetén a terméket előre utalással, SaltPay (Borgun) fizetéssel és utánvéttel (bankkártyás fizetéssel) tudja rendezni.
  2. Ezt követően lehetőség nyílik még egyszer áttekinteni a rendelést, a Rendelés elküldése gombra kattintva küldi el a megrendelt termékek listáját Megrendelő a Szolgáltató számára. A szerződés ekkor jön létre.
  3. Megrendelő felelős az általa az ajánlatkérés során megadott adatok (ideértve a személyes adatok, email cím, telefonszám) pontosságáért és a valósággal történő egyezőségéért. Megrendelő tudomásul veszi, hogy amennyiben ezen adatokat helytelenül adta meg, és emiatt kára keletkezett, úgy a Szolgáltatót ezzel összefüggésben semmilyen felelősség nem terheli.
  4. Szolgáltató nem felelős a weboldal használatából vagy működtetéséből adódó károkért, vagy az alábbi esetek bármelyikéért, adódjon az bármilyen okból: az interneten küldött és/vagy fogadott adat meg nem érkezése; az internethálózat jelen szerződés teljesítését megakadályozó működési hibái; a fogadó készülékek vagy kommunikációs vonalak meghibásodása, bármely tartalom vagy adat elvesztése; bármely szoftver vagy weboldal meghibásodása; programhibák, rendkívüli események következményei vagy technikai hibák; ide értve a vis majort; valamint a Megrendelő internetszolgáltatójának díjait is.
  5. A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül.
  6. Szolgáltató a Megrendelőnek a megrendelés megérkezéséről késedelem nélkül (legkésőbb 24 órán belül) visszaigazolást küld. Amennyiben 24 órán belül nem érkezik meg Megrendelőnek a visszaigazolás, Megrendelő mentesül a teljesítési kötelezettség alól.
  7. A visszaigazoló e-mail a Szolgáltató részéről a Megrendelő által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és Megrendelő között.

 

Együttműködési és tájékoztatási kötelezettség

  1. Szolgáltató és Megrendelő köteles a szerződéskötési tárgyalások alatt, a szerződés megkötésénél, fennállása alatt és megszüntetése során együttműködni és tájékoztatni egymást a szerződés lényeges körülményeiről.
  2. Szolgáltató köteles tájékoztatni a Megrendelőt az árukkal kapcsolatos esetleges hiányokról, beszerzési nehézségekről.
  3. Szolgáltató a honlapon található árukészlet mennyiségét rendszeresen frissíti, hogy Megrendelő az aktuális termékkínálatnak megfelelően adhassa le rendelési igényeit. Amennyiben egy, a honlapon megrendelő termék készlete kifogyott, és előrendelésre nincs lehetőség, Szolgáltató nem engedi a megrendelés lehetőségét. Amennyiben mégis úgy rendeli meg Megrendelő a terméket, hogy a készlet elfogyott, a Szolgáltató erről haladéktalanul értesíti a Megrendelőt.
  4. Megrendelő a Szolgáltatóval emailben, telefonon vagy személyesen kommunikálhat.

A Szerződés megszűnése és megszűntetése

 

  1. Szolgáltató jogosult a Megrendelővel jelen ÁSZF alapján fennálló szerződését 15 napos felmondási idővel írásban indokolás nélkül felmondással megszüntetni.
  2. Megrendelő jogosult Szolgáltatóval a jelen ÁSZF alapján fennálló szerződését 15 napos felmondási idővel írásban indokolás nélkül felmondással megszüntetni.
  3.  Szolgáltató jogosult a Megrendelővel fennálló szerződését azonnali hatállyal, írásban felmondani, ha a Megrendelő súlyosan megsérti a jelen ÁSZF rendelkezéseit.
  4. Felek a jelen ÁSZF szerinti szerződést jogosultak írásban bármikor közös megegyezéssel megszüntetni.
  5. Felek a jelen ÁSZF szerinti szerződést határozatlan időtartamra kötik.
  6. Ha a Megrendelő a Szolgáltatónak a jelen ÁSZF szerinti szerződés megszegésével kárt okoz, köteles az abból eredő kárt teljes egészében megtéríteni. A kártérítési kötelezettség kiterjed
    1. a Megrendelő szerződésszegése következtében bekövetkezett tapadó károkra,
    2. következményes károkra,
    3.  felelősségi károkra,
    4.  a Szolgáltatót ért elmaradt haszonra és
    5. a Szolgáltató oldalán a kár kiküszöböléséhez felmerült költségekre.

 

 

Elállási/Felmondási jog

 

        1. Megrendelő 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. A határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Megrendelő vagy a Megrendelő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi, több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor az attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Megrendelő vagy a Megrendelő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.
        2. Ha a Megrendelő az elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: HONU Egészégfejlesztő Kft. 8936 Zalaszentmihály, Deák Ferenc u. 94., e-mail cím: info@honu.hu), illetve ebből a célból felhasználhatja a honlapon elérhető elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.
        3. Megrendelő határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
        4. Megrendelő a Szolgáltató internetes oldalán is – www.honu.hu – kitöltheti az elállási/felmondási nyilatkozat-mintát vagy benyújthatja az elállási/felmondási szándékát egyértelműen kifejező egyéb nyilatkozatát. Ha a Megrendelő emellett dönt, az elállás/felmondás megérkezését tartós adathordozón (például elektronikus levélben) a Szolgáltató haladéktalanul visszaigazolja.

 

 

 

 

 

Az elállás/felmondás joghatásai

 

        1. Ha a Megrendelő eláll a szerződéstől, Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a Megrendelő elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Megrendelő által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Megrendelő a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.). Szolgáltató a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Megrendelő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Megrendelőt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapa a terméket, vagy Megrendelő nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
        2. Megrendelő köteles Szolgáltató számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
        3. A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Megrendelő viseli.
        4. Megrendelő kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

 

Panaszok intézése

 

  1. Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet köteles felvenni és azt a panaszfelvételre adott válasszal együtt a panaszfelvétel napjától számított öt évig megőrizni.
  2. Szolgáltató köteles a hozzá beérkezett panaszt 30 napon belül megvizsgálni és arra érdemi választ adni. Elutasító válasz esetén Szolgáltató köteles írásban megindokolni az elutasítás okát.
  3. A Szolgáltatóval kötött szerződésből eredő jogviták elsősorban békés úton, a felek közti megállapodással, vagy a Megrendelő, mint fogyasztó lakóhelye szerinti fogyasztóvédelmi hatóság előtt rendezhetők. Amennyiben a fenti lehetőségek nem vezetnek eredményre, felek választásuk szerint a Szolgáltató székhelye szerinti békéltető testülethez vagy a bírósághoz fordulhatnak.

 

Zala Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület

8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.

zmkik@zmkik.hu

92/550 514

 

  1. Ezen felül lehetőség van még, hogy az ODR rendszeren (Online Vitarendezési Platform) keresztül rendezze a vásárlás során kialakult esetleges problémát. A rendszer célja, hogy az OVR platformon keresztül a kereskedővel vegye fel a kapcsoltot. További információt és a rendszert az alábbi linkre kattintva találja meg a Megrendelő:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks

 

 

A Szolgáltató felelősségi köre

 

  1. Szolgáltató mentesül a felelősség alól, amennyiben bizonyítja, hogy a szerződésszegést az ellenőrzési körén kívül eső, a szerződéskötés időpontjában előre nem látható körülmény okozta, és nem volt elvárható, hogy a körülményt elkerülje vagy a kárt elhárítsa.
  2. Hibás teljesítés: a Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan, ha a Megrendelő a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
  3. Kellékszavatosság: Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a Szolgáltató a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. Kellékszavatossági igénye alapján a Megrendelő választása szerint
    1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Megrendelőnek okozott érdeksérelmet; vagy
    2. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a Megrendelőnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

 Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.  A kijavítást vagy kicserélést megfelelő határidőn belül, a Megrendelő érdekeit kímélve kell elvégezni.

  1. Hibásan feltüntetett ár esetén a szerződés a Szolgáltató által feltüntetett hibás áron jön létre.

 

Az ÁSZF módosítása

 

  1. Szolgáltató a jelen ÁSZF-et jogosult saját döntése és belátása szerint egyoldalúan módosítani. A módosítás indoka lehet: 
      1. a Szolgáltató körülményeiben bekövetkezett lényeges változás;
      2. jogszabályváltozás;
      3. a Szolgáltató működésével, gazdasági érdekeivel, műszaki vagy technikai lehetőségeivel, gazdálkodásával, szolgáltatást befolyásoló körülményeivel kapcsolatos ok.
  2.  Szolgáltató az ÁSZF-et, továbbá annak módosítását és a módosítással egységes szerkezetbe foglalt ÁSZF-et köteles a Honlapon jól látható helyen, annak nyitóoldalán, onnan közvetlenül elérhető módon, tárolható, megjeleníthető és nyomtatható módon ingyenesen közzétenni. Az ÁSZF módosítás a közzétételt követő 8. napon lép hatályba és az ÁSZF módosítás minden, módosítás hatályba lépése után kötött és azt megelőzően kötött szerződésre is alkalmazandó. Szolgáltató elektronikus úton értesíti a Megrendelőket az ÁSZF módosulásáról (email).
  3. Amennyiben a Megrendelő az ÁSZF módosítás ellen a közzétételtől, illetve az értesítéstől (amelyik későbbi) számított 8 napon belül a Szolgáltatónál írásban nem tiltakozik, azt ráutaló magatartásnak kell tekinteni, amellyel a Megrendelő a módosítást kifejezetten elfogadta. Amennyiben a Megrendelő kifejezetten tiltakozik az ÁSZF módosítás ellen és azt kifejezetten nem fogadja el, a Szolgáltató jogosult a Megrendelővel fennálló szerződését 15 napos felmondási idővel írásban felmondani.

 

 

Vegyes rendelkezések

 

  1. Amennyiben jelen ÁSZF valamely rendelkezése érvénytelen vagy érvénytelenné válik, úgy ez a rendelkezés az ÁSZF többi rendelkezését nem érinti.
  2. Jelen ÁFSZ-ben nem részletezett kérdésekre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szabályai az irányadók.
  3. Jelen ÁSZF határozatlan időtartamra szól.

 

 

A termék a kosárba került!

A termék a kívánságlistára került!